Vi er midt i en videorevolution OMKRING VIDEOEstørrelse på VORES DEVICEs

Læs hvordan brugeradfærd dikterer tekniske løsninger. Højformat video banker nemlig bredformatet, når det handler om views og engagement.

Buffer og Animoto målte i 2017 på 16:9 bredformat-video og 1:1 square-video for at finde ud af hvordan brugere responderede på de 2 formater.

Det viste sig at square video – som optager 72% mere skærmplads – havde 30-35% flere views og 80-100% større ENGAGEMENT.

Læs hele undersøgelsen her

 

 

I 2019 målte de to firmaer igen.

Denne gang sammenlignede de square-video og højformat-video.
Det viser sig i undersøgelsen, at video i høj-format har større gennemslagskraft.

Nok pga. at HELE skærmen bliver udfyldt og derfor tager mere af vores opmærksomhed.

Undersøgelsen konkluderer, at vi er midt i en videorevolution, hvor brugeradfærd dikterer tekniske løsninger.
Og brands bør hoppe på den lodrette videovogn, fordi forbrugerne allerede er der.

Læs hele undersøgelsen her

 

 

Michael Thorup, Visuel storyteller